
چارت سازمانی یا نمودار سازمانی یک نمودار سلسله مراتبی از جایگاهها و مشاغل موجود در سازمان و ارتباط میان آنها است. این نمودار سلسله مراتب سازمان و جایگاههای شغلی موجود در سازمان را مشخص میکند. همچنین به صورت ساده ارتباط طولی و عرضی میان جایگاههای کاری و شغلی را مشخص میکند.
با توجه به اینکه بسته نرمافزاری آفیس برای هر یک از فرآیندهای کاری در ادارات نرمافزاری پیشبینی نموده است، برای تهیه و رسم چارتها نیز نرمافزار Microsoft Office Visio را عرضه کرده است.
اما اگر ما قصد داشته باشیم ترسیم چارتها را با توجه به عمومی بودن نرمافزار اکسل در این نرمافزار انجام دهیم، این کار را میتوان از روشهای زیر در نرمافزار اکسل انجام داد:
برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید