در این وبلاگ اطلاعات تخصصی در مورد اکسل قرار میگیرد

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

فایل اکسل محاسبات مالیات حقوق سال ۱۳۹۷

مالیات بر حسب تعریف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پرداختی است الزامی و بلاعوض. مالیات ممکن است به شخص، مؤسسه، دارایی و غیره تعلق گیرد.

کلیه افرادی که به هر شکلی مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می‌کنند و بیمه تامین اجتماعی برای آنها لحاظ می‌شود، باید بخشی از حقوق دریافتی خود را به عنوان مالیات حقوق به وزرات اقتصاد و دارایی پرداخت نمایند.
میزان مالیات حقوق در هر سال متفاوت است و طبق بخشنامه‌هایی به کلیه کارفرماها و بنگاه‌های اقتصادی ارسال می‌شود کارفرما را موظف می‌کند در زمان تهیه لیست حقوق و دستمزد، مالیات متعلق کارگر را با توجه به ضریب جدول مالیاتی پس از کسر معافیت‌های قانونی محاسبه نموده و از حقوق کارگر کسر و به حساب وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز نماید. بنابراین مالیات متعلقه کارگر نیز یکی از کسورات حقوق و دستمزد محسوب می‌گردد.

این قانون شامل کلیه مشاغل و افرادی که بیمه برای آنها رد می‌شود و روند دریافتی مشخصی از یک کارگاه یا شخص را دارند، می‌گردد.


برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
اکسل ایران

تشخیص صحت کد ملی در اکسل

کارت شناسایی ملی یا کارت ملی در ایران یک کارت هویتی است که به همه ایرانیان بالای ۱۵ سال اختصاص داده می‌شود.

با توجه به پیشرفت روزافزون علوم کامپیوتری و وارد شدن این علوم در تمامی کارهای روزانه فردی، روز به روز بر حجم داده‌های کامپیوتری اضافه می‌گردد لذا لزوم رعایت نکات استاندارد در جمع‌آوری این داده‌ها در قالب یک بانک اطلاعاتی یک اصل مهم می‌باشد. یکی از اصول ساختارهای بانک‌های اطلاعاتی استفاده از کدهای منحصر بفرد در جمع‌آوری اطلاعات بوده و وقتی این اطلاعات مربوط به افراد جامعه باشد، کد ملی بهترین کد منحصربه‌فرد می‌باشد.

در کشور ما نیز بیش از دو دهه است که در بسیاری از فعالیت‌ها کد ملی به عنوان یک سند و یا مشخصه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما استفاده کننده از این کد چه به صورت کامپیوتری یا فیزیکی هستید، تشخیص صحیح بودن این کد بسیار دارای اهمیت بوده لذا بهتر است ساختار صحیح این کد و روش صحت سنجی آن را بدانید.


برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
اکسل ایران

ایجاد لیست کشویی وابسته در اکسل

ازجمله روش‌ها جهت انتخاب و ویرایش ساده داده‌ها، می‌توان به موضوع لیست کردن اطلاعات اشاره کرد که نقش بسزایی در مدیریت و استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده دارد.

مسلماً برای شما هم پیش آمده که وقتی می‌خواهید لیستی از گزینه‌ها داشته باشید، بنا به شرایطی نیاز دارید که گزینه‌های این لیست کرکره‌ای براساس انتخاب گروه‌، فقط زیرگروه‌های آن قابل انتخاب باشد. این مورد علاوه بر زیباتر شدن کار باعث جلوگیری از اشتباهات کاربری و راحتی انتخاب‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن فرم شما می‌شود.

در مورد ایجاد لیست‌های وابسته مطالب زیادی در سایت‌ها می‌توان یافت، اما ما می‌خواهیم علاوه بر آموزش ایجاد لیست وابسته، چند ترفند کاربردی دیگر را هم آموزش دهیم که با الگو‌برداری از این آموزش به راحتی می‌توانید فرم‌های حرفه‌ای بسیار زیبایی را طراحی کنید.


برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
اکسل ایران

نرم‌افزار صفحه گسترده اکسل برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید و iOS

Microsoft Excel نام نرم‌افزار رسمی ارائه شده از کمپانی معروف مایکروسافت برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS می‌باشد که بطور رایگان برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته است.

همانطور که مطلع هستید نرم‌افزار اکسل جزو بسته نرم‌افزاری آفیس است که توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این برنامه ابزاری قدرتمند در زمینه ایجاد و ساخت جداول، مرتب‌سازی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و رسم نمودارهای مختلف بوده و برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک، آی. او. اس و اندروید منتشر شده است. به کمک این برنامه به راحتی می‌توانید چندین صفحه گسترده با استفاده از قالب‌بندی‌های متفاوت ایجاد کرده، تغییرات مختلف را بر روی فایل‌های ذخیره شده اعمال کنید و سپس به سرعت و به آسانی فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تمامی ویژگی‌ها، فرمت‌ها و فرمول‌های صفحه گسترده اکسل به همان شکل و شیوه همیشگی عمل می‌کنند و تفاوتی نمی‌کند که اکسل را در چه دستگاهی استفاده می‌نمایید.

اکسل اندروید و iOS دارای رابط کاربری ساده و روانی می‌باشند که کار کردن با آنرا بسیار ساده کرده است


برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکسل ایران

۸ روش ایجاد لیست کشویی در اکسل

یکی از ویژگی‌های مهم در نرم‌افزار اکسل، مدیریت و ویرایش ساده اطلاعات بوده که این امر یکی از دلایل محبوبیت این نرم‌افزار برای عموم می‌باشد.

ازجمله روش‌ها جهت انتخاب و ویرایش ساده داده‌ها، می‌توان به موضوع لیست کردن اطلاعات اشاره کرد که نقش بسزایی در مدیریت و استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده دارد.

روش اول: …Pick From Drop-down list

روش دوم: Data Validation

برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
اکسل ایران

فهرست‌بهای سال ۱۳۹۷ به همراه فایل اکسل با قابلیت گزارش‌گیری

فهرستی از قیمت‌های مختلف از حجم واحد مصالح یا خدمات قابل ارائه پیمانکاران عمرانی می‌باشد. برای محاسبه هزینه کلی یک پروژه، بر اساس یک فهرست‌بهای پایه، کافیست حجم‌های مربوط به آن پروژه را، در میزان قیمت مشخص‌شده آنها در فهرست‌بها ضرب کرده و مجموع آنها، قیمت پروژه بر اساس فهرست‌بهای آن سال، خواهد بود.

فهرست‌بهای سال ۱۳۹۷ توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ طی بخشنامه ۹۶/۱۷۸۴۵۳۵ منتشر شد. 

فهارس بها هرساله توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به‌صورت فایل pdf ارائه می‌گردد که متأسفانه قابلیت ویرایش ندارد. لذا جامعه اکسل ایرانیان تلاش کرده است جهت راحتی کار برای شما عزیزان، فایل‌های اکسل تمامی فهارس بهای سال ۹۷ را با امکانات متنوع زیر در اختیار شما قرار دهد:

۱- دسترسی کامل و سریع به شرح تمامی آیتم‌ها و بهای آنها برای سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷
۲- امکان ویرایش تمامی اطلاعات در صورت نیاز
۳- قابلیت ستاره‌دار کردن آیتم‌های مورد نیاز
۴- امکان تهیه خلاصه گزارشی از برآورد مورد نیاز به تفکیک فصول فهرست‌بها
۵- گزارش برآورد بر اساس فهرست‌بهای سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با انتخاب سال مورد نظر
۶- امکان تهیه گزارش به تفکیک آیتم‌های ستاره‌دار و بدون ستاره

برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید


راهنمای استفاده از فایل های اکسل فهرست بها

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
اکسل ایران